Organizowanie i prowadzenie projektów
W odpowiedzi na oczekiwania naszych klientów przygotowaliśmy szkolenie omawiające zagadnienia i zawierające elementy know-how, które są podstawą naszej pracy doradczej. Udział w szkoleniu umożliwia zapoznanie się z zagadnieniami zarządzania projektami w ujęciu wykraczającym poza metodyki takie jak PMI czy Prince2 oraz pozwala na późniejsze ich zastosowanie w nadzorowaniu prac wykonywaniych przez dostawcę rozwiązania informatycznego.
Organizowanie i prowadzenie projektów informatycznych po stronie zamawiającego system informatyczny
Opis szkolenia:
Szkolenie omawia zagadnienia związane z planowaniem, organizowaniem i prowadzeniem przedsięwzięć informatycznych po stronie zamawiającego oraz ukazuje aspekty projektów informatycznych, które nie są ujęte w metodykach zarządzania projektami, a które jednocześnie są decydujące dla powodzenia tych projektów.
Firmy prywatne i instytucje publiczne często decydują się na zamówienie systemu informatycznego "szytego na miarę", realizującego ich wymagania i potrzeby biznesowe oraz dostosowanego do specyfiki organizacji. W tym celu organizowane są przetargi lub konkursy wyłaniające dostawcę. Później zamawiający aktywnie uczestniczy w prowadzeniu projektu i budowie systemu. Techniczna strona przedsięwzięcia spada praktycznie zawsze na zewnętrznego dostawcę. Właściwe sformułowanie wymagań, biznesowych i technicznych, przedstawienie ich w zapytaniu ofertowym, wybranie dostawcy oraz sama organizacja projektu informatycznego wymaga jednak sporej wiedzy, doświadczenia i znajomości zasad rządzących branżą IT. Sama znajomość metodyk zarządzania projektami jest niezbędną podstawą, jednak z reguły jest niewystarczająca. Uczestnicy tego szkolenia poznają, jak poradzić sobie z problemami pojawiającymi się w czasie trwania projektów informatycznych w sposób profesjonalny, minimalizując ryzyko niepowodzenia projektu.
- Szkolenie jest przeznaczone dla:
- Początkujących i przyszłych kierowników projektów po stronie organizacji zamawiających systemy IT
- Kierowników projektów po stronie organizacji zamawiających systemy IT, chcących uporządkować wiedzę z zakresu organizowania i prowadzenia przedsięwzięć informatycznych
- Analityków biznesowych
- Członków zespołów projektowych i osób nadzorujących projekty po stronie organizacji zamawiających systemy IT
- Po zakończeniu szkolenia uczestnicy powinni:
- Znać zagadnienia związane z planowaniem i realizacją przedsięwzięć informatycznych
- Znać zasady związane ze zbieraniem wymagań na systemy IT, ich dokumentowaniem oraz tworzeniem spójnych merytorycznie zapytań ofertowych
- Umieć ocenić oferty i wyłonić dostawcę systemu IT
- Znać zasady zarządzania wymaganiami w czasie trwania projektu
- Znać podstawowe zasady i standardy zarządzania projektami
Czas trwania szkolenia:
2 dni
Forma prowadzenia zajęć:
Wykład połączony z dyskusją, ćwiczenia indywidualne i w grupach, pytania i odpowiedzi podsumowujące najważniejsze zagadnienia.
Program szkolenia:
Dzień 1.
- Budowa i wdrażanie systemów informatycznych - wprowadzenie
- Zbieranie wymagań na systemy IT
- Dokumentowanie wymagań na systemy IT
- Tworzenie zapytania ofertowego
- Ocena i wybór najlepszej oferty
- Zarządzanie projektem i kontakty z wykonawcą
- Uczestnictwo w pracach analitycznych i w tworzeniu projektu technicznego systemu
- Zarządzanie zmianą
- Najczęściej stosowane standardy analityczne: UML, BPMN, XML Schema
- Odbiór dokumentacji analitycznej i projektowej
- Testy funkcjonalne i wydajnościowe systemu
- Odbiór systemu
- Utrzymanie systemu